CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Coull, J. T., Johnson, K. A., Droit-Volet, S. (In press). A mental timeline for duration from the age of 5 years old. Frontiers in Psychology.
Droit-Volet, S. (In press). Intertwined facets of subjective time. Current Directions in Psychological Science.
Bertrand, P.R., Combes, J.L., Dury, M.E.,Hadouni D. (2018). Overfitting of Hurst estimators for multifractional Brownian motion : A fitting test advocating simple models. Risk and Decision Analysis, 7, (1-2), 31-49. [Doi : 10.3233/RDA-180136].
ÉVÉNEMENTS
Enseignement et formation

Juin 2018. Conditions d’admission en thèse

Rechercher




Accueil > Publications > 2016

Eq2

Darnon

publié le , mis à jour le

Jury, M., Darnon, C., & Dompnier, B., & Butera, F. (2016). The social utility of performance-approach goals in a selective educational environment. Social Psychology of Education : An International Journal20(1), 215-235. Doi : 10.1007/s11218-016-9354-x.